Taina Parkkinen (6) sit.

Olen kolmen lapsen äiti Tupoksesta. Lapseni ovat tällä hetkellä 6-, 9- ja 11-vuotiaita eli nuorin on eskarissa ja vanhimmat alaluokilla. Koulutukseltani olen niin sosiaalikasvattaja kuin hyvinvointiteknologian insinööri (AMK). Tällä hetkellä olen töissä päiväkotiapulaisena ja aiemmin olen tehnyt muun muassa ohjelmistosuunnittelijan töitä. Olen syntyjäni liminkalainen, välillä käynyt lähinnä opiskelemassa muualla. Tupokseen muutimme mieheni kanssa vuonna 2004.

Harrastuksiini kuuluvat muun muassa neulominen ja ompeleminen sekä erilaisissa yhdistyksissä toimiminen, sillä olen mukana aktiivisesti muun muassa Tupoksen Martoissa, Tupoksen Kyläyhdistyksessä, Tupoksen yhtenäiskoulun vanhempaintoimikunnassa sekä Oulun Insinööreissä. Perheemme yhteisiä harrastuksia ovat muun muassa juokseminen, yleisurheilu, partio, autourheilu ja luonnossa liikkuminen. Paljon siis ollaan liikkeellä suuntaan ja toiseen.

Kuntapäättäjänä haluaisin olla vaikuttamassa varsinkin lasten ja nuorten, mutta samalla myös koko perhettä koskeviin asioihin. Kunnassamme olisi tärkeää panostaa liikuntaan ja hyvinvointiin sekä tehdä elinympäristöstämme viihtyisä.